BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, 15 March 2011

Pergi jua bos aku akhir nye.....

alhamdulillah.... termakbul jugak akhirnye doa kawan-kawan aku akhirnya... untuk pindah kan bos aku...huhuhu... bukan nye aper, cian kat bos aku nie.. minggu-minggu berulang dari sanun - Jempol untuk tunaikan tanggungjawab sebagai suami soleh....

tapi aku tau aper yang tersirat dalam hati member-member aku tu sebenarnye... bagi aku takde yang bersedih untuk perpindahan die, tapi sumer tersenyum... naper..... yang same keje dengan aku mesti tau aper sebab nye... tapi yang lain nie,, tak per aku akan bagi tau....
sebenar nye bos aku nie boleh dikatakan bos yang terbaek ler.. memang terbaek pun... serius.. aku tak kencing pun.... tapi ade sebab-sebab nye die nie kurang disenangi oleh member-member aku nie... termasuk jugak aku....(.huhuhu asyik jual name mber-member jer... nak cover line konon...)huhu nie tak de cover-cover line nie... aper yang betul kite jadikan teladan, dan yang tak betul tu, jangan diikut....

sumer orang ade buat salah, sumer orang bukan nye 100% betul... bah kan nabi kite dulu kite ade jugak buat salah... nie kan pulak kite  yang hina lagi keji nie... so tak heran ler kalau bos, member-member atau aku buat salah.... tapi yang mengherankan ialah cara SALAH tu dilakukan....huhuhuh... ponin kan..

camni ler.. bos aku nie orang nye aktif... tak bleh duk diam, selalu nak buat kejer jer... aper yang tak betul, mesti dibetulkan dengan cepat... seorang yang suke sedekah(ha suke sedekah).... betul bos aku nie suke sedekah.. tak kisah ler dengan aper cara sekalipun...tapi masalah nye kalau kite nie buat baik, tak perlu ler kite nan bagi tau kat sumer orang... takut nanti ade sifat tak ikhlas atau riak.... so kalau kite sedekah walau satu juta sekalipun, biar duk diam jer.....tak payah nak heboh-heboh... kalau ikut kan pemikiran logik orang yang bodoh macam aku nie.... lebih baik sedekah $1 dari 1juta.... dah sedekah $1 tu... duk diam jer... lagi tinggi pahala nya dari 1juta tu.... tapi mungkin niat die nak heboh-heboh tu untuk naik kan semangat kite untuk bersedekah kut???tapi mungkin cara nye tak sesuai.... thah ler aku pun tak tau..... tu ler salah satu perangai bos aku nie.... mintak maaf yer bos... aku cite yang betul... bukan nak cari salah atau nak buruk-buruk kan ko... tapi macam aku cakap awal-awal tadi.. yang baik tu jadikan tauladan, yang tak baik tu jangan diikut....



yang kedua nye tugas sebagai ketua...  cara bos takbir memang dabommmm... kebabowwww.... ade jer yang tak betul.. mesti dibetul kan dengan cepat.... keputusan cepat, padat dan kurang tepat...huhuhuhu(kurang tepat).. memang kurang tepat ler.....yer ler... sebab nye bagi aku  keputusan yang dibuat adalah berat sebelah... tak amik pandangan dari banyak pihak... amik dari pihak tu jer.... tu yang tak betul tu... bagi bos aku... balik-balik orang tu jer yang kene payung.. orang tu jer yang betul... kite ni sumer nye salah... abis kalau kite nie sume salah... aper yang betul nye?????? yang betul nye, orang yang selalu duk sebelah die ler.... pengajaran ler kalau jadi ketua nanti, jadi le ketua yang adil dan saksama... kalau tak nanti menganiaya orang bawahan jer.... amik pandangan semua pihak.... jangan berat sebelah... bergaul dengan semua anak-anak buah... samada dari yang atas sampai ler yang bawah... die orang tu sume samer jugak cam kite... ade hati dan perasaan.. mau diambil perhatian...

yang ketiga nye pulak... bos aku nie smart bergaya orang nye.... memang gaya pengarah tu ade pada die... yer la sebab die tu pengarah... tapi jangan tinggi sangat hidung tu.... jenguk-jenguk ler kebawah sikit... kalau lalu sebelah anak-anak buah tu.. tegur-tegur ler sikit.... tak payah nak ego sangat... dalam kubur sana nanti kite sume same... sekarang nie nak berlagak-berlagak boleh ler....  tapi sampai bile....


bos aku mintak maaf ler sebab aku komen pasal ko... bagi aku, tu aku luah kan dari hati aku sendiri.. tak de sape-sape yang cocok aku... kalau ler ko profesional, ko mesti terime dengan hati yang terbuka... kite tak nampak kesilapan kite...tapi orang lain yang nampak... orang tu menilai, dan kite patut terima... sebab nie adalah kelemahan kita sendiri... sama ada kite nak baiki atau tak, tu terpulang atas diri sendiri... aku doakan ko akan berbahagia disana dan dapat ubah sikap ko tu kepada yang lebih baik... nie untuk kebaikan sendiri... tu pun kalau tak nak kawan-kawan sekeliling kite lari... sebab sakit telinga dengar cite bangga diri ko.... moga ALLAH berkati segala usaha ko... aku cume dapat sampai kan aper yang aku nampak... baik buruk ko, bukan aku yang bagi markah nye... tu kerja Dia...

segala yang buruk tu datang nye dari ALLAH melalui aku, yang baik tu datang nye terus dari ALLAH jugak... wallahualam.....

1 comments:

ini aku said...

hehhehe....
bos is always right
kte is always wrong
nnti ko mesti rindu nak dengar die ugut suh pindah...hehhehe

moga nnti kite x jadi cam die.Amin