BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, 13 March 2011

Kenapa kita marah




MARAH.... sumer orang pernah marah.. tak kisah ler sama ade orang kecik ker, orang besar ker, orang putih ker, orang hitam ker... aper-aper jer la... sumer mesti tau marah... orang sakit (orang gile) pun tau jugak marah..  persoalan nye sekarang nie KENAPA MARAH?????...... kalau tak de pape masalah nye kenape kita nak marah... betul tak??? jadi mesti ade sebab kenape MARAH..

huhuhu tu ler yang aku borak kan dengan member aku pagi tadi... sampai cam nak gaduh dibuat nya... ok ok... di sebabkan nie blog aku, maka pandang dan cadangan adalah berdasarkan kepala hotak aku.... tak de nye aku nak cover-cover... bagi aku senang jer  jawapan nye... kalau kita tak buat salah ngan orang tu, tak kan orang tu nak membabi buta marah kat kita betul tak... cumer yang nampak bezanya macam mane seseorang tu meluahkan perasaan marah nye tu.... sama ada nak tunjuk MARAH tu dengan sepak terajang ker, tarik muke ker atau aper-aper jer la..

sorang cikgu, tak kan nak duk diam jer kalau anak murid nye tak buat keje sekolah.. kalau tak dimarah besok lusa dia akan buat lagi bende yang sama... sorang baba tak kan tak marah kalau anak nye conteng-conteng dinding rumah.. kalau tak dimarah sok luse muke kite lak yang diconteng yer.. seorang suami pulak tak kan tak marah kalau isteri nye buat salah.. sebab sok luse mungkin akan berulang lagi bende yang sama.. dan suami nie patut marah sebab jantan nie ketua keluarga... dosa isteri jantan ni yang tanggung....

so sekarang nie jelas ler kenapa seorang budak, seorang cikgu, seorang baba, seorang suami tu marah... dan perlu dijelas kan tujuan marah tu adalah satu jer..... sebab nye ORANG YANG MARAH TU SAYANG PADA ORANG YANG DIMARAH.......

4 comments:

wanie said...

kalau org gila marah kta.. takkan org gila tu sayang kita..??? haa..???

miemiezs said...

bila baca post abg tu syg tau sapa yg abg maksudkan...syg minta maaf ye abg klu pg td wat abg terasa....syg sayang abg sgt.

beetlehijauku said...

wanie: orang gila ngan kakwa saper yg bpikiran waras.... kalau ikut kan komen dikwa tu... yang waras orang gile tu... bukak nye kakwa
miemiezs: abg sentiasa maaf kan sayang.....

ini aku said...

ala....marah-marah sayang....
xper mimi....siang-siang gaduh...mlm2 sblm tdo minta maaf...hehehhe
............

*** bos slalu marah staf maknenye dia syg staf die ek?????